سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترندهای وب


به گزارش همشهری آنلاین، بادمجان یکی از پرمصرف ترین صیفی جات است و برای تهیه غذاهای لذیذ و متنوعی مانند کشک با بادمجان، میرزا قاسمی، حلیم بادمجان و خورش بادمجان استفاده می شود. بادمجان سرشار از ویتامین است و منبع عالی فیبر و مواد مغذی است. اگر از طرفداران این ماده غذایی مفید هستید، این مقاله را بخوانید تا بدانید چگونه از سیاه شدن بادمجان ها جلوگیری کنید.

علت سیاه شدن بادمجان پس از بریدن

بادمجان تازه بریده شده به سرعت اکسید می شود و در معرض هوا سیاه می شود. بادمجان سیاه نیز پس از سرخ شدن رنگ تیره ای دارد و ظاهر غذا را خراب می کند. بادمجان ها بر اساس فاکتورهای مختلف رنگ های مختلفی می گیرند، مانند:

PH آب مصرفی

نوع چاقو

انواع غذا

میزان قرار گرفتن در معرض اکسیژن

راه حل سیاه شدن گوجه فرنگی بعد و قبل از پخت

مثل همیشه، برای هر مشکل غذایی راه حلی وجود دارد. روش های زیر را برای جلوگیری از سیاه شدن گوجه فرنگی امتحان کنید.

voda در sol

بادمجان را پوست کنده و برش داده و بشویید و سریع به محلول آب و نمک اضافه کنید.

آب و شیر

برای جلوگیری از سیاه شدن بادمجان یک فنجان آب آماده کرده و قبل از بریدن بادمجان یک قاشق شیر به آن اضافه کنید. بادمجان ها را پوست گرفته و برش دهید و به این محلول اضافه کنید تا سیاه نشوند.

آب لیمو یا سرکه

برای جلوگیری از اکسیداسیون یا کاهش تیره شدن یشم، یک شیشه آب آماده کنید و یک قاچ لیمو را در آن قرار دهید. سپس بادمجان را پوست کنده و خلال کنید و در این محلول قرار دهید تا سیاه نشود.

آب جوش

برای جلوگیری از سیاه شدن بادمجان ها در قابلمه ای آب بجوشانید و بادمجان ها را یکی یکی پوست بگیرید و سریع داخل آبجوش بریزید و سریع آبکش کنید تا بادمجان ها سیاه نشوند.

مشاوره

بادمجان ها را با حرارت ملایم سرخ کنید و هرگز روی حرارت زیاد نکنید چون بادمجان ها می سوزند و سیاه می شوند.